Kom i form med brasiliansk jiu jitsu!

August 19, 2014

Brasiliansk jiu jitsu er sunt på mange nivå. Grunnleggeren Helio Gracie trente aktivt til han ble 95, noe som skulle tilsi at han tok noen riktige valg.  

 

Det som er ekstra positivt med brasiliansk jiu jitsu er lagfølelsen og livstilen den inspirerer. Alle er enige om at om man spiser riktig, beveger seg nok og har rett innstilling, vil en føle seg bra og komme i god form. Det som er bra med BJJ, er at alt dette vil skje av seg selv når du begynner å trene. Din utvikling i sporten, der du lærer deg nye triks og har det gøy, vil også føre med seg bedre styrke og kondisjon. Dette vil igjen senke terskelen som mange har for å starte med konvensjonell styrke og kondisjonstrening.

 

 

Etter noen måneder med trening vil du begynne å spise bedre, og vekttap er noe av det første du vil merke som følge av BJJ trening. Etter hvert vil du begynne å supplementere BJJ treningen din med andre typer trening for å få opp submission-prosenten din eller bare for å føle deg bedre når du sparrer. Videre vil du bli mer observant på hvordan kroppen din fungerer. 

 

 

Du vil legge merke til at du har noen egenskaper som er positive og noen som er negative og tilpasse treningen din etter dette. Du vil også begynne å utvikle muskler, men da først og fremst kjernemuskelatur. Dette vil hjelpe deg å holde deg skadefri, fordi det er disse stabiliserende musklene som er grunnlaget for en atletisk kropp.

 

Bortsett fra det fysiske, vil du se positive sider ved å trene BJJ ved at du vil miste frykten for å være i ukomfortable situasjoner. Dette overføres til hverdagslivet. Når du etter hvert ser tilbake på din egen utvikling i BJJ vil du også se en utvikling i dine egne livsvalg. Et sterkt sinn og en sterk kropp utgjør en stor forskjell.

 

 

Please reload

Mobile apps

download.png
download-on-app-store-png-open-2000.png
logo.png