Yoga i Bergen sentrum

Yogatimene på Frontline fokuserer på å skape balanse mellom styrke og mobilitet. Gjennom ulike sekvenser og utfordrende øvelser jobber vi med å øke kroppskontrollen, koble pust og bevegelse og fokusere på å finne kontroll i overgangene mellom yogastillinger.

Instruktørene våre

Når du bestemmer deg for å trene på Frontline, vil vi plassere deg på det partiet som best passer dine ønsker, erfaring og mål. Enten du kommer hit for å ha det gøy og sosialt eller å komme i form, så vil vi legge alt til rette for deg så du får den opplevelsen du ønsker, og kanskje litt mer. 

Marte en en lokal yogainstruktør med sertifikasjon innen Vinyasa og Yin yoga. Klassene blir holdt på norsk og fokuserer på bedring av styrke og fleksibilitet gjennom kombinasjon av posisjoner. Marthes rolige vesen og gode kunnskap om kroppen og Asana gir deg en fullkommen klasse, både for kropp og sinn.

Marthe Eide

Marthe, Yoga instructor i bergen

David har holdt på med fysisk aktivitet helt siden barndommen, og timene hans reflekterer en stor interesse for varierte treningsformer. Han henter inspirasjon fra blant annet Primal & Animal Movement, Capoeira, dans og turn.

 

Hans tilnærming til læring er at det skal være en konstant, dynamisk prosess der man stadig legger til noe nytt som erstatter det gamle. Med dette håper David å kunne inspirere elevene sine til å skape sin egen treningspraksis der de oppdager sitt potensial innen styrke, mobilitet, koordinasjon og kreativitet.

Dávid Mágyel

Inspirert av den sunne livsstilen til sine foreldre, startet hun på en reise for å lære mer om en aktiv livsstil. Veien ledet henne til den første yogaklassen i 2014, der hun forelsket seg i yoga og siden det har hun utviklet en sterk egenpraksis. Hun brukte å si at yogamatten var hennes hjem, og uansett hvor hun var følte hun at hun var på rett sted, til rett tid.
Olga har sin 200h Hatha og Vinyasa yogainstruktør utdanning fra Goa, India i 2017. Siden da har hun hatt mangfoldige timer der hun har lært av dyktige lærere i seminar, instruktørutdanning (Ashtanga), kurs og workshop fra hele verden. I sine timer fokuserer hun på linjering (alignment) og pust ved å gi alternativer til stillingene. Hun liker å hjelpe mennesker til å forstå sine ferdigheter og muligheter i sin fantastiske, energiske kropp.

Olga Orlowska

YOGA

YOGA

KLASSENE VÅRE

Vinyasa Flow

Vinyasa Flow er en fysisk yogaform med dynamiske bevegelser som er synkronisert med pusten. Vi jobber med styrke, fleksibilitet, balanse og tilstedeværelse, hele kroppen er i bruk. Øvelsene flyter inn i hverandre og timen bygges opp med en god oppvarming slik at kroppen er klar for timen. Det vil være ulike varianter av øvelsene slik at du kan velge om du ønsker en utfordring, eller ta det i ditt tempo.

Yoga I bergen sentrum

Natural Flow

Natural Flow skal ikke være overveldende eller vanskelig. Strukturen i timen er slik at nye bevegelser legges til- og gamle byttes ut etterhvert som du finner ut hva som passer best for deg. Vi ønsker å gi deg full frihet til å utforske og eksperimentere over en solid struktur gitt av instruktøren.

 

Bevegelsene hentes fra Primal & Animal Movement, Ginastica Natural, Capoeira, dans og turn. Fellesbetegnelsen er at det skal gi en naturlig og god flyt fra den ene bevegelsen, inn i den neste. Her får du strekt og aktivert alle muskelgrupper fra kjernemuskulatur, og helt ut i tærne, noe som gir underverk for kropp og sinn.

In this video, Marthe shows us this sequence of yoga poses known as Sun Salutation. The ABC of Vinyasa Yoga. A flow of movement between different positions to target different areas of your body. Where you can achieve mobility, better posture, balance, physical and mental strength & overall well-being in your day-to-day life.

 

From Forward Fold Pose, place your hands in front of you while keeping your knees straight. Transition your weight onto your upper body and elevate your feet using your core so you can place them closer to your hands.

Here we have David showing us two versions of an animal-like movement known as Side Gorilla. As you lean forward focus on transitioning your weight to your upper body, making your feet light so you can place them on the other side of your torso. When you feel ready, begin to increase your air-time.

 

Come down to a Bear Stand Pose, take a second to think and move simultaneously your right foot and left hand one step forward. As you begin to land start to transition your weight to the opposite hand and foot as a set up for the next step.

From Bear Stand; balance your weight onto your right hand and left foot, as you begin to point your chest towards your left side. Your right foot will Hoover underneath you in a steady manner until you place it on the mat as shown in the video.

 

You might recognize this one from Jiujitsu warm ups. This exercise will strengthen your entire body and cardiovascular conditioning, challenging your balance and coordination. Here David shows you different versions for you to gradually increase the level of difficulty and master it.
 

Tutotials for beginners