Yoga

Yoga i Bergen sentrum

 

Yogatimene på Frontline fokuserer på å skape balanse mellom styrke og mobilitet. Gjennom ulike sekvenser og utfordrende øvelser jobber vi med å øke kroppskontrollen, koble pust og bevegelse og fokusere på å finne kontroll i overgangene mellom yogastillinger.

klassene våre

 

FLY slow flow 

 

En behagelig time med fokus på å roe ned tempoet, komme i kontakt med pusten og finne bevegelsesrom i anspent muskulatur. Du kan forvente en avslappende time som veksler mellom rolige, flytende bevegelser og lengre hold i tøyeposisjoner. Balsam for kropp og sjel! 


Denne timen passer for alle nivå.

Instruktør: Rullering

 

FLY strong flow 

 

Dette er en svett yogatime der vi jobber med flytende, dynamiske yogasekvenser for å bygge styrke og mobilitet i hele kroppen. Timen fokuserer på grunnteknikk og hvordan vi kan jobbe med å bygge styrke og mobilitet på en trygg og bærekraftig måte. Timen passer godt for deg som er ny til yoga, men den er også krydret med utfordringer for deg som har erfaring fra før. Svett og varm time! 

 

Denne timen passer for alle nivå.

Instruktør: Olga, Gonzalo, Isak 

Dragedans flow

 

Dragedans er en miks av tai chi, yoga og dans, og vil oppleves som vinyasayoga - pust og bevegelse er i ett. Det er en serie av bevegelser som vi gjentar flere runder. 

Yang delen i sekvensen, hvor det er flytende bevegelser, utfordrer balansen, styrker og myker kroppen og roer sinnet. Vi tar sekvensen del for del til vi flyter gjennom alt. Det er myke bevegelser, men de er så kraftfulle at du vil kjenne at du får brukt hele kroppen. Etter å ha gjort dragedans en stund vil du oppleve økt styrke, mykhet og fleksibilitet. ​ 

 

I dragedans er det både yin - det seige og yang - det kraftfulle, vi bruker begge for å skape balanse. Fokuset i timen er energi og energiflyt, og for å lande i kroppen og gi den hva den behøver i dag. Det vil etterhvert føles som en dans du flyter gjennom. Hvor noen dager flyter vi og andre dager tar vi oss lengre tid i stillingene. Det handler ikke bare om å bli fleksibel i kropp og men også i sinnet. 

 

Denne timen passer for alle sammen. Det er ingen avanserte posisjoner i denne sekvensen, og vi beveger vi oss ikke til musikal rytme. Alle bevegelsene gjøres etter egen mobilitet og styrke.

Instruktør: Beate

Priser

 

Vi har mange, og svært gunstige prisalternativer. Om du ønsker å kombinere yoga med noen av de andre tilbudene på Frontline, har vi også gode rabatter. Ta kontakt, så finner vi ut hva som passer best for deg!

  • 12 måneders medlemskap 500 kr per måned (425 kr student)

  • Ingen Bindingstid medlemskap 585 kr per måned 

 

Instruktørener

 
Beate Lid Skodje

startet med regelmessig yogapraksis i 2014 etter å ha blitt motivert av å kjenne hvor godt yoga var for kroppen. Beate har tatt sin yogalærerutdannelse (200 timer) i Goa, India med fokus på yogastilene Ashtanga, Vinyasa flow og Hatha. I tillegg har Beate en 100-timers yogalærerutdanning fra Just Breathe Movement i Bergen.
 
Beate har fokus på å bruke yoga som et verktøy for å finne ro i egen kropp, og på at yoga kan være en velfortjent pause fra våre ellers travle liv.
Olga Orlowska
Hun, inspirert av den sunne livsstilen til sine foreldre, startet hun på en reise for å lære mer om en aktiv livsstil. Veien ledet henne til den første yogaklassen i 2014, der hun forelsket seg i yoga og siden det har hun utviklet en sterk egenpraksis. Hun brukte å si at yogamatten var hennes hjem, og uansett hvor hun var følte hun at hun var på rett sted, til rett tid.
 
Olga har sin 200h Hatha og Vinyasa yogainstruktør utdanning fra Goa, India i 2017. Siden da har hun hatt mangfoldige timer der hun har lært av dyktige lærere i seminar, instruktørutdanning (Ashtanga), kurs og workshop fra hele verden. I sine timer fokuserer hun på linjering (alignment) og pust ved å gi alternativer til stillingene. Hun liker å hjelpe mennesker til å forstå sine ferdigheter og muligheter i sin fantastiske, energiske kropp.
Isak Nuth
 
Han har praktisert yoga siden 2015, og deltar for tiden på et ettårig fordypningskurs i Iyengar Yoga. Han er en dedikert yogastudent, med ambisjoner og pågangsmot. Isak er fasinert over yogaens evne til å rehabilitere både fysisk og mentalt. I timene er det fokus på pust, Isak mener at pusten er porten mellom kropp og sinn. Han underviser også på Yogarommet. 
Daniella Rodrigues
 
har praktisert yoga siden 2015 og for henne ble yoga en nyttig “behandlingsform” for langvarige muskelsmerter. Daniella har en 100-timers grunnutdanning gjennom Global yoga i Portugal, en 200- timers Yin- og Yang-utdannelse, samt en 50-times utdannelse innen Yin-yoga.
 
For Daniélla har yoga vært til hjelp for å takle smerter i hverdagen, og i hennes timer ønsker hun å legge til rette for en yogapraksis som gjør godt for kroppen. Daniella er opptatt av at yoga ikke handler om å prestere, men å lytte til egen kropp og tilpasse yogapraksisen etter egne behov. I tillegg til å være yogainstruktør er Daniella grunnlegger og eier av den veldedige organisasjonen Helping Hands.
Gonzalo
Gonzalo er fra Argentina og trener også Brasiliansk Jiujitsu på Frontline. Han har studert og praktisert yoga de siste 15 årene ved å reise rundt i verden og gått på workshops og kurs med kjente yogis. Han har en stor tro på at gjennom kroppen, sammen med bevisstgjøring,
 
kan vi forbedre forholdet til det som foregår på innsiden. Selv om klassene er inspirert av sterke dyrebevegelser er målet å bli bevist på seg selv og kroppen. En sentral del av timene hans er at han bruker guidede meditasjonsteknikker for flyten i timene..
logo.png